't Zand 9a, 4254 XP Sleeuwijk
Heeft u een storing met uw cv-ketel, warmtepomp, airco of andere apparaten? Probeer eerst zelf te kijken wat de melding is, door onze stappen te doorlopen.
Alles geprobeerd en niets werkt? Vul dan het formulier in. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op!
Voor spoed, bel ons op telefoonnummer 0183-308520. Alleen op werkdagen bereikbaar!

Geeft uw cv-ketel een storing? Dan moet dit snel worden opgelost. Voordat u een storing meldt is het handig om te weten wat de oorzaak van de storing is. Dit kunt u vaak zelf achterhalen en soms ook al meteen zelf oplossen!
Het is van belang ervan bewust te zijn dat uw ketel niet het eeuwige leven heeft. Een ketel is in de regel ‘economisch afgeschreven’ door de fabrikant na 16 jaar. Heeft u storingen aan uw installatie en is deze op leeftijd, wees verstandig om tijdig te oriënteren op een vervangend artikel.
Wij kunnen u adviseren hierin en ook de vervanging voor onze rekening nemen. Heeft u echter te maken met een jonge cv-ketel met een storing waar u niet uitkomt; neem ook dan gerust contact op!


Doorloop onderstaande stappen om te achterhalen wat de oorzaak is van de storing van uw cv-ketel:
Als er na bovenstaande controle uw toestel nog steeds in storing staat, is het verstandig om ons te bellen. Indien er op het display van de ketel een code vermeld staat, vermeld deze dan bij uw storingsaanvraag.
Heeft uw huis geen stroom? Dan moet dit snel worden opgelost. Voordat u een storing meldt is het handig om te weten wat de oorzaak van de storing is. Dit kunt u vaak zelf achterhalen en soms ook al meteen oplossen! Neem echter geen risico bij stroomstoringen en zoek de oorzaak altijd goed uit. Ga bij een stroomstoring (in de meterkast/-ruimte) nooit met gereedschap (b.v. schroevendraaier) aan de slag.
Neem altijd contact met ons op bij twijfel of ernstige stroomstoring.
Een groep blijft eruit vliegen, de schakelaar staat om of de stoppen zijn gesprongen.Indien een groep herhaaldelijk uitvalt, de schakelaar in de ‘uit’-stand staat, of als de zekeringen zijn gesprongen, is het raadzaam de stekkertest uit te voeren.
Ontkoppel allereerst alle stekkers van de apparaten die zijn aangesloten op de betreffende groep(en). Vervang vervolgens de zekeringen of zet de schakelaars in de groepenkast om.
Als deze direct weer uitspringen, neem dan contact met ons op. Indien dit niet het geval is, sluit dan één voor één de apparaten weer aan op de stopcontacten. Zo kunt u identificeren welk apparaat de kortsluiting veroorzaakt. U kunt dan contact opnemen met de leverancier van het apparaat of de witgoedspecialist.
In dit geval is het handig om alle schakelaars ‘uit’ te zetten en dan de aardlekschakelaar weer ‘aan’ te zetten. Als de aardlekschakelaar niet meteen ‘uit’ vliegt, voert u per groep de stekkertest uit om uit te sluiten dat het een apparaat betreft dat de kortsluiting veroorzaakt!
Nog steeds stroomloos?
In dit geval kan het twee dingen betekenen. Het kan een algehele stroomstoring zijn, checkt u dan even of uw buren nog stroom hebben of bel het storingsnummer (0800-9009).
Of er kan ook een hoofdstop zijn gesprongen. In het laatste geval moet u eerst contact opnemen met uw netbeheerder, aangezien deze hoofdstoppen verzegeld zijn en wij daar over het algemeen niets mee mogen doen.
Soms werkt de cv-ketel niet meer naar behoren. Door te kijken op de drukmeter van uw cv-ketel kunt u zien of wellicht de ketel te leeg is. Is de druk te laag? Dan is het tijd om deze bij te vullen en daarna uw radiatoren te ontluchten. Dit kunt u eenvoudig zelf doen volgens onderstaande stappen.
Komt u er niet uit? Dan helpen wij u als erkende installateur graag verder!
Om uw cv-ketel bij te vullen heeft u het volgende nodig:
Bekijk de video hiernaast voor een stappenplan.
Na het bijvullen is het belangrijk om uw radiatoren te ontluchten. Het ingestroomde water bevat namelijk altijd zuurstof.
De lucht kan zorgen voor vreemde geluiden en een installatie die niet optimaal werkt. Ook het ontluchten van uw radiatoren kunt u eenvoudig zelf doen.
Zie hiernaast voor een uitgebreide video.